Sledge hokejisté vydřeli důležité body
Olomouc - Dramatický a vyrovnaný zápas s napínavým závěrem odehráli olomoučtí sledge hokejisté. Ti v pátém kole ligové soutěže museli zvítězit, aby si zachovali naději na postup do play-off.
V opatrném duelu proti Zlínu vedli Hanáci už 2:0. Soupeř vzápětí snížil a v posledních minutách se dostal do obrovského náporu. Kohouti se ale ubránili, neinkasovali, a za 14 dní si to v přímém souboji rozdají o postup s Českými Budějovicemi.
Od úvodních minut se hrálo velmi opatrné utkání. Oba týmy věděly, že jde o hodně. Ve 12. minutě se Olomouc dočkala vedoucí branky. Střelu Jaromíra Veselého vyrazil gólman Molek jen k dojíždějícímu Kvochovi, který zblízka poslal domácí do vedení.
Slušná návštěva na olomouckém zimním stadionu čekala na druhou branku až do třetí dvacetiminutovky. V ní poslal Stodola z rohu puk před bránu a Karel Veselý ho lehkou tečí usměrnil do sítě.
Zlín si v tu chvíli vyžádal oddechový čas a po 18 vteřinách snížil zásluhou dorážky Šojdra. V závěrečných minutách si hosté vytvořili velký tlak, hráli dokonce power-play, ale Kohouti se dokázali ubránit.
„Výsledek bereme, výkon špatný. Historie se ale neptá. Tři body jsou doma a to jsme potřebovali. Štěstí stálo při nás a naše vůle po vítězství byla o fous větší než u soupeře, a tím pádem jsme zvítězili my,“ oddychl si po zápase trenér domácích Martin Brix.
„Ta výhra nám psychicky pomůže. No a uvidíme, jak na tom bude za 14 dní psychicky soupeř z Budějovic. Teď ztratil body a prakticky jsme ve srovnatelné situaci,“ přemýšlel Brix nad dalším klíčovým duelem.
APA VČAS Olomouc – ZAS Zlín 2:1 (1:0, 0:0, 1:1)
Branky a přihrávky: 12. Kvoch (Veselý J., Keller), 46. Veselý K. (Stodola, Fojtík) - 46. Šojdr (Palát). Rozhodčí: Cik, Novotná. Vyloučení: 5:2, bez využití. Diváci: 124. Olomouc: Hulín - Keller, Kvoch, Fojtík - Geier, Stodola, Veselý K. - Havlík, Veselý J., Staněk - Žíla. Trenér: Martin Brix. Asistent: Radomír Brix.
Pořadí po 5. kole: 1. K. Vary 22 bodů, 2. Sparta 17, 3. Kolín 15, 4. Č. Budějovice 9, 5. Olomouc 7, 6. Zlín 5.